|
|
|
|
| | |
|
giedrius navickas
2009 2 16 2:56
Tai va mielieji,
Nupirko draugas merginai super kieta Nikon D90 . Nuotraukos super geros gaunasi. Pavydas ima, tikiuosi ji mato laukianty kadra per langely. Klausiu:
Kiek fotografu reikia buti kad, toky aparata pilnai valdyti?
As del Lenos klausiu.
Gal savarankiskai fotografija isstudijuoti galima ?
na
giedrius
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Tomas Perminas
2009 2 16 20:51
Čia rimtas klausimas?
Hmm... Fotografiją savarankiškai išstudijuoti galima ir netgi DAUG greiciau ir lengviau, nei pasitelkus studijas aukštojoje mokykloje. Tam aišku taip pat reikia tam tikrų sąlygų (noro mokytis, laisvo laiko, bendraminčių būrio, daug praktikos).
O kalbant apie įvaldymą... Kiekvieno veidrodinio fotoaparato veikimo principas tas pats, taip kad nesvarbu, ar tai būtų entry-level, ar semi-pro, ar pro, įvaldymo laikas manau nesiskiria. O jis yra visiems skirtingai. Žiū vieni gali sėsti į bet kokį automobilį ir iš karto lėkti į trasą, o kiti (kitos) ir vieno automobilio per visą gyvenimą vairuoti neišmoksta
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
2009 2 17 1:40
Mielieji, fotografijoje, fotoaparato "įvaldymas" toli gražu nėra pirmaeilis reikalas. Daug svarbiau yra pamatyti, ir dar dešimt kartų svarbiau yra mokėti parodyti tai ką pamatėte. Čia jau, net nekalbu apie koncepcijas, temas ir pan. Techninis įrankio įvaldymas ateina savaime - kai sužinote kuo skiriasi diafragma nuo ISO ir pradedat kiekvieną dieną dirbti. Patikėkit, nereikia jum tokių kamerų, kaip kad Nikon D90, nes Nikon D60 su kitiniu objektyvu - būtų per akis ir dar dešimčiai metų į priekį. Meninei fotografijai kurti, užtenka labai minimalios įrangos - bet kuris, pigiausias, šiuolaikinis vedrodinukas yra labai geras ir tam tinka 100%. Žmogus - paveiksluotojas yra pats svarbiausias šiame procese, o ne jo įrankis. Fotokamera neturėtų tapti brangiu, nešiojamu ant kaklo, aksesuaru, kaip kad dabar galima, vis dažniau, pastebėti tarp pradedančių domėtis fotografija žmonių. O dėl fotografijos studijų - bet kurios studijų formos pagrindas yra savarankiškas studijavimas ir individualus darbas. Gerų kadrų
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
cruxman
2009 2 17 19:12
Aš tai galvoju, kad mokysiuos visą gyvenimą.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
Tomas Perminas
2009 2 18 16:30
Aukščiau rašusiam žmogui, kuris tvirtina, kad gera įranga nėra būtina: na taip, ji gal ir nėra būtina, jei vienintelis siekis- "laužti meną". Kitu atveju, jei norima judėti komercinės fotografijos link, tai technikos įsigyjimas ir išmanymas (turiu galvoje ne tik fotoaparato, bet ir post-procesingo dalies išmanymą) sudaro apie 50% photoshoot'o.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
2009 2 18 19:01
Tomas Perminas rašo: | Aukščiau rašusiam žmogui, kuris tvirtina, kad gera įranga nėra būtina: na taip, ji gal ir nėra būtina, jei vienintelis siekis- "laužti meną". Kitu atveju, jei norima judėti komercinės fotografijos link, tai technikos įsigyjimas ir išmanymas (turiu galvoje ne tik fotoaparato, bet ir post-procesingo dalies išmanymą) sudaro apie 50% photoshoot'o. |
Na jau, jeigu prakalbote apie komercinę fotografiją, tai menininko “akis”, vaizduotė ir netradiciniai sprendimai šioje fotografijos šakoje, kaip ir bendrai fotografijoje, užima svarbiausią vietą - ypatingai šiandienos žiaurios konkurencijos sąlygomis. Komercinė fotografija taip pat yra ir verslas, todėl jei pradėti savo nuosavą veiklą, tai verslumas ir gan gilios marketingo žinios yra tiesiog žiauriai būtinos. Na, o dėl įrangos svarbos komercinėje fotografijoje: Žmogus pasirinkęs kurią nors komercinės fotografijos atšaką, jau kaip taisyklė, išmano savo amatą ir gerai žino, kokios įrangos jam reikia, kad galėtų tinkamai ir su MINIMALIAIS KAŠTAIS įgyvendinti konkretų projektą. Profesionalas niekada neis “šaudyti žvirblių su patranka”, nes jis skaičiuoja sąnaudas ir jų atsipirkimą. Čia tik turtingi, bet dažnai nedaug apie fotografiją išmanantys mėgėjai gali sau leisti tokią prabangą ir savo vaikus fotografuoti su 3000 eurų kainuojančia kamera ). Labai dažnai, savarankiškai dirbantys profesionalai neperka brangios įrangos, o jeigu reikia, ją tiesiog nuomojasi - daugeliu atvejų taip yra pigiau. Dėl to vakaruose, profesionalai taupydami kaštus, nuomojasi labai daug foto įrangos. Čia aš nekalbu apie stambių agentūrų ar didžiulių studijų fotografus - jie viską ir taip gauna iš turtingo darbdavio, bet tokių laimingų nėra tiek jau daug . Bet pirminis klausimas dėl fotoaparato, tai buvo ne iš žmogaus gyvenančio iš komercinės fotografijos:))
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Deimantas
2009 2 18 23:30
Galima filosofuoti daug ir įdomiai, bet sugrįžę į realybę ir laikmetį( beje, dabar jau XXI amžius, jeigu ką), kokiame renginyje pasižiūrėkime kokia fototechnika fotografuoja profesionalai fotografai - garantuoju, nepamatysime nei vieno su Nikon D60 ar su D90...Čia, fototechnikos kokybė labai svarbi (o kokybiška LABAI brangiai kainuoja) - stiprus korpusas, žaibiškas greitis, galimybė be triukšmų kelti didelį ISO, dar pridėkime šviesią optiką, kuri tikrai kalnus pinigų kainuoja ir galime daryti reziume, kad gera fototechnika yra vienas iš labai svarbių veiksnių tarp fotografų profesionalų (čia nekalbu apie menininkus, fotomenus žmonės daro ir su degtukų dėžutėmis).
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
2009 2 19 2:09
Deimantas R. rašo: | Galima filosofuoti daug ir įdomiai, bet sugrįžę į realybę ir laikmetį( beje, dabar jau XXI amžius, jeigu ką), kokiame renginyje pasižiūrėkime kokia fototechnika fotografuoja profesionalai fotografai - garantuoju, nepamatysime nei vieno su Nikon D60 ar su D90...Čia, fototechnikos kokybė labai svarbi (o kokybiška LABAI brangiai kainuoja) - stiprus korpusas, žaibiškas greitis, galimybė be triukšmų kelti didelį ISO, dar pridėkime šviesią optiką, kuri tikrai kalnus pinigų kainuoja ir galime daryti reziume, kad gera fototechnika yra vienas iš labai svarbių veiksnių tarp fotografų profesionalų (čia nekalbu apie menininkus, fotomenus žmonės daro ir su degtukų dėžutėmis). |
Tai ir gerai, jei žmogus gyvena iš spaudos ar sporto fotografijos, tai ir paveiksluoja su tam geriausiai tinkama fototechnika. Beje, dauguma iš rimtų spaudos fotografų, fotoaparatų už savus pinigus neperka, o gauna iš darbdavio. Iš kitos pusės, duotum tam patyrusiam reporteriui, kad ir D60 lygio fotiką ir jisai darbą dienraščiui padarys nepalyginamai geriau, negu tie dėl brangiausios fototechnikos išprotėję, bet nepatyrę ir netalentingi, mėgėjai padarytų su D3x. Na, o tarp laisvai samdomų fotožurnalistų ar vestuvių fotografų, tai D90 jau tikrai pamatysi. Be to, tokios kameros, kaip kad D90 praktiškai visais vaizdo, o ir kitais techniniais parametrais lenkia prieš septynis metus rinkoje buvusius pačius profesionaliausius skaitmeninius fotikus, kurie tada kainavo apie 8000 dolerių !!! Ir nieko, žmonės tada dirbo tikrai neblogiau, negu kad dabar su daug labiau pažengusia fototechnika. Čia net nekalbu, kad ir 1950/60 - aisiais, su labai kuklia fototechnika, talentingų fotožurnalistų, atliktus fotografijos šedevrus. Ir dar, vienas iš daugelio galimų pavyzdžių: 2005 metais, žymus Magnum fotožurnalistas David Alan Harvey, projektą Afrikoje, kurį gavo iš National Geographic atliko su Nikon D70s. Vėliau savo studentų paklaustas, kodėl pasirinko tokią, pagal juos, mėgėjišką kamerą, Davidas atsakė, jog tam konkrečiam darbui, tuo metu, tai buvo optimaliausias pasirinkimas. Paguglink, surasi nuotraukų esė iš to projekto. Nežinodamas, mėgėjas net neįtars, jog tie puikūs kadrai padaryti su papraščiausiu D70 sumaniai valdant šviesą ir situacijas. Taip, yra komercinės fotografijos žanrų, kur be brangios įrangos bus praktiškai neįmanoma konkuruoti, bet tik nereikia įrangos suabsoliutinti ir iškelti aukščiau už patį šviesos meistrą - fotografą.
Paskutinį kartą redagavo , 2009 2 20 23:38 . Redaguota 1 kartą
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Deimantas
2009 2 19 13:23
Pilnai sutinku, kad svarbiausias - fotografas, besalygiskai.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
Reikia prisijungti norint parašyti atsakymą
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|